SETR-I AVRET (Avret Mahalli ve Kadınların Örtünmeleri)
Bir kimsenin açması, baskasına göstermesi ve baskasının
bakması harâm olan yerlerine (Avret mahalli) denir. Erkeklerin
avret mahalli göbekden, diz altına kadardır. Diz avretdir.
Buraları açık iken kılınan namâz kabûl olmaz. Namâz kılarken,
vücûdun diger kısmlarını (kolları, bası) örtmek, (çorap
giymek) erkeklere sünnetdir. Buraları açık namâz kılmaları
mekrûhdur.
Kadınların avuc içlerinden ve yüzlerinden baska her yerleri,
ellerinin üstü, saçları ve ayakları dört mezhebde de avretdir.
Bunun için kadınlara (Avret) denilmisdir. Buralarını örtmesi
farzdır. Avret uzvlarından herhangi birinin dörtde birisi, bir
rükn açık kalırsa, namâz bozulur. Azı açılırsa bozulmaz. Namâzı
mekrûh olur. Ince olup, içindeki uzvun sekli veyâ rengi görünen
kumas, yok demekdir.
Kadınların, namâz dısında, yalnız iken, diz ve göbek arasını
örtmesi farz olup, sırtını ve karnını örtmesi vâcib, baska yerlerini
örtmesi edebdir.
Resûlullah “sallallahü aleyhi ve sellem” buyuruyor ki: (Yabancı
kadına sehvetle bakan bir kimsenin gözleri atesle doldurulup,
Cehenneme sokulacakdır. Yabancı kadın ile toka edenin
kolları ensesinden baglanıp, Cehenneme atılacakdır. Yabancı
kadın ile lüzûmsuz yere sehvetle konusanlar, her kelimesi için
bin sene Cehennemde kalacakdır.)
Diger bir hadîs-i serîfde ise: (Komsu kadına ve arkadaslarının
kadınlarına sehvetle bakmak, yabancı kadınlara bakmakdan
on kat dahâ günâhdır. Evli kadınlara bakmak, kızlara bakmakdan
bin kat dahâ çok günâhdır. Zinâ günâhları da böyledir)
buyuruldu.
Resûlullah “sallallahü aleyhi ve sellem” buyurdu ki: (Yâ Alî! Uylugunu
açma ve ölü veyâ diri, hiç kimsenin uyluk yerine bakma!)
Diger bir hadîs-i serîfde; (Avret yerlerinizi açmayınız. Çünki,
yanınızdan hiç ayrılmayan kimseler vardır. Onlardan utanınız
ve onlara saygılı olunuz) [Bunlar, Hafaza melekleridir] buyuruldu.
Yine hadîs-i serîflerde buyuruldu ki: (Avret yerlerini ört.
Zevcenden ve câriyenden baskasına gösterme. Yalnız iken de
Allahü teâlâdan hayâ ediniz!)
(Kendilerini kadınlara benzeten erkeklere ve erkeklere
benzeten kadınlara Allah la’net eylesin!)
(Bir kızın güzelligini gören kimse, gözünü ondan hemen ayırırsa,
Allahü teâlâ yeni bir ibâdet sevâbı ihsân eder ki, bu ibâdetin
lezzetini hemen duyar.)
(Avret yerlerini açana ve baskasının avret mahallerine bakana,
Allah la’net eylesin!)
(Kendini bir kavme benzeten, onlardan olur).Demek ki, ahlâkını,
islerini veyâ elbiselerini baskalarına benzeten onlardan olur.
Modaya, kâfirlerin âdetlerine uyanlar, harâmlara güzel san’at ismini
takanlar ve harâm isliyenlere san’atkâr, ilerici diyenler, bu
hadîs-i serîflerden ibret almalı, korkmalı, uyanmalıdırlar.
Erkek erkegin ve kadın kadının avret yerlerine de bakmaları
harâmdır. Görülüyor ki, erkeklerin kadınlara ve kadınların,
erkeklerin avret yerlerine bakmaları harâm oldugu gibi, erkeklerin
erkegin avret yerine ve kadınların kadının avret yerine
bakmaları da harâmdır. Erkegin erkek için ve kadın için avret
mahalli, diz ile göbek arasıdır. Kadının kadın için avret mahalli
de böyledir. Kadının yabancı erkek için avret mahalli ise, ellerinden
ve yüzünden baska bütün bedenidir. Yabancı kadının
avret yerine sehvetsiz de bakmak harâmdır.
Yorgan altında çıplak yatan bir hasta, bası yorgan içinde
iken, îmâ ile namâz kılınca, çıplak kılmıs olur. Basını yorgan-
dan çıkarıp kılarsa, yorganla örtülü kılmıs olup, câiz olur.
Bir erkek, nikâhla alması ebedî harâm olan, onsekiz (mahrem)
kadının, basına, yüzüne, gerdânına, kollarına, dizden asagı
bacagına, sehvetden emîn ise bakabilir. Bu kimse, gögüslerine,
koltuklarına, uyluklarına, dizlerine ve sırtına bakamaz.
Bir kadın için, amca, hala, teyze ve dayı çocukları da yabancı
erkek gibidir. Eniste, kayın birâderi de yabancı erkekdir.
Bunlarla konusması, sakalasması ve bir yerde bulunması harâmdır.
Erkeklerin de amca, hala, teyze ve dayı kızları ile ve
baldız ve yenge ile konusmaları harâmdır.
Bir erkek, mahrem olan onsekiz kadın ile ölünceye kadar
evlenemez. Bunlarla konusabilir. Yalnız olarak bir yerde bulunabilir.
Kadın da, onsekiz erkek ile evlenemez. Bu onsekiz erkek
ve kadın sunlardır:
Neseb (Soy) ile Akrabâ Olanlar
Erkekler Kadınlar
Baba |
Anne |
Babasının ve annesinin babaları |
Annesinin ve babasının anaları |
Oglu ve oglunun ve kızının ogulları |
Kızı ve oglunun ve kızının kızları |
Erkek kardesi |
Kız kardesi |
Erkek kardesinin ogulları |
Kız kardesinin kızları |
Kız kardesinin ogulları |
Erkek kardesinin kızları |
Amca ve dayı |
Hala ve teyze |
Süt ile Akrabâ Olanlar
Erkekler Kadınlar
Süt baba
|
Süt anne
|
Süt babasının ve annesinin babaları
|
Süt annesinin ve babalarının anneleri
|
Süt oglu, süt oglunun ve süt kızının ogulları
|
Süt kızı, süt kızının ve süt oglunun kızları
|
Süt erkek kardesi
|
Süt kız kardesi
|
Süt kız kardesinin ogulları
|
Süt kız kardesinin kızları
|
Süt erkek kardesinin ogulları
|
Süt erkek kardesinin kızları
|
Süt amca ve dayıları
|
Süt hala ve teyzeleri
|
Sıhrıyet (Evlilik) ile Akrabâ Olanlar
Erkekler Kadınlar
Kayın baba |
Kaynana |
Üvey oglu |
Üvey kızı |
Üvey baba |
Üvey anne |
Dâmât |
Gelin |
=> NECÂSETDEN TAHÂRET
=> ISTIKBÂL-I KIBLE
=> NAMÂZ VAKTLERI
=> EZÂN VE IKÂMET
=> Ezân Ho-parlör ile Okunur mu?
=> Ezânın Okunusu
=> NIYYET
=> TAHRÎME TEKBÎRI